Klachtenprocedure

Het kan helaas voorkomen, dat u klachten heeft. Wij willen daar zorgvuldig mee omgaan. Er zijn verschillende soorten klachten betreffende:

- de schoolorganisatie.
- begeleiding/beoordeling van leerlingen.
- sancties.
- machtsmisbruik.

Stappenplan voor klachten:
Stap 1: Wij gaan ervan uit dat u een klacht in eerste instantie met de directe betrokkene(n) bespreekt.
Stap 2: Komt u er met de directe betrokkene(n) niet uit, dan kunt u terecht bij de directie van de school.
Stap 3: Bent u desondanks nog niet tevreden, dan kunt u terecht bij het bevoegd gezag. Bij een officiële klacht zetten zij desgewenst stap 4 in werking.
Stap 4: De klacht wordt behandeld door de interne klachtencommissie. Hierin hebben een bestuurslid, ouder(s) en directie zitting.
Stap 5: Bij ernstige klachten, mn. machtsmisbruik, kan de externe klachtencommissie ingeschakeld worden. De school is hierbij aangesloten bij Stichting KOMM. Deze commissie bestaat uit 3 leden, die deskundig zijn op het gebied van onderwijs, machtsmisbruik en recht. De voorzitter is een jurist, de andere twee zijn gedragsspecialisten. De externe commissie heeft een ambtelijk secretaris.

Van alle klachten wordt een schriftelijke rapportage gemaakt. Bij stap 1 wordt deze opgeslagen in het logboek van de betrokkene(n). Vanaf stap 2 wordt deze opgeslagen en bijgehouden op directieniveau. Een verslag van het gesprek wordt voor ondertekening aan de ouder(s) meegeven. U ontvangt daarna een afschrift van het gesprek.

Interne vertrouwenspersoon:
Marinka Oostendorp en Judith v.d. Bergh.

Extern vertrouwenspersonen:
Mevrouw Monique Vermetten en mevrouw Louise Pepping.

Stichting KOMM
t.a.v. MW. A. de Koning
p.a. EDUX Breda
Postbus 2086
4800 CB Breda
076-5245500

     Burg. van Mierloschool is onderdeel van Stichting Nuwelijn - Gilze Rijen